– 2017 рік був неоднозначним для всіх агрохімічних компаній, більшість із них втратили свої продажі. В той же час, UKRAVIT в минулому році наростила продажі своєї продукції більш ніж на 14% (в грошовому вимірі).
Розкажіть: – за рахунок чого вдалося досягти такого результату?
– які очікування стосовно динаміки продажів вашої продукції у 2018 році? Вдасться наростити цей показник? На скільки і за рахунок чого?
– Перш за все за рахунок правильної портфельної стратегії, а також завдяки справедливої ціни для українських аграріїв. Також ми розвинули додаткові сервіси, які були досить очікувані аграріями. Все це разом і забезпечило збільшення продажів у 2017 році.
Очікування на 2018 рік досить оптимістичні, ми продовжуємо експансію на ринок та очікуємо зростання продажів до 20%, за рахунок розширення нашої присутності у регіонах та широкомасштабних маркетингових активностей.
– На українському ринку UKRAVIT доводиться конкурувати із потужними мультинаціональними компаніями. В чому ваша основна конкурентна перевага?
– Основні переваги це звичайно – поєднання ціни та якості, а також великий портфель продукції. Ми не імпортуємо продукцію, тому наша ціна досить сильно відрізняється від імпортерів, при тій самій якості продукції. Тому що у нас та ж сама сировина, з якої ми виробляємо продукцію, як і у інших R&D виробників.
Також ми надаємо великий спектр допоміжних сервісів, допомагаємо із технологічним консалтингом для сільгоспвиробників, проводимо цільові конференції та акції, які допомагають українським аграріям бачити на власні очі всі реальні переваги та користуватись ними.
– Які види ЗЗР користувались найбільшим попитом на українському ринку у 2017 році? Які препарати будуть користуватися найбільшим попитом в сезоні-2018?
– Сезон 2017 року виявився справжнім випробуванням для українських аграріїв через значні коливання гідротермічних умов. Проте незважаючи на такі особливості найбільше були затребувані ґрунтові гербіциди, зокрема “Варяг”, “Тізер”, “Антисапа Ліквід” та “Селефіт Екстра”, із післясходових масово застосовувалися “Агент”, “Голд Стар Екстра”, “Віталайт”, “Флагман”, “Флагман Екстра”.
Погодні умови сприяли розвитку і поширення різного роду хвороб, тому найбільше застосовували “Аякс”, “Дезарал Екстра”, “Захист”, “Акула” та “Капітал”.
– Чи плануєте розширяти лінійку продукції і виводити на ринок нові препарати?
– Наша компанія щорічно займається розробкою і дослідженням нових пестицидів та агрохімікатів залежно вид тих проблем які існують і з якими стикаються аграрії при вирощуванні сільськогосподарських культур. Тому щорічно ми виводимо на ринок інноваційні препарати з низкою конкурентних переваг.
– Компанія має власну фінансову програму по роботі з сільськогосподарською продукцією, “Зустрічна покупка”, а також декілька банківських програм. Розкажіть, яка статистика залучення та чи плануєте нові програми?
– Статистика досить оптимістична та вона постійно зростає. Ми працюємо над розвитком інших фінансових інструментів і у найближчий час зможемо презентувати ще декілька програм.
– В планах компанії відкриття в 2018 році сьомого виробничого корпусу в Черкасах, що дозволить наростити виробничі потужності з нинішніх 7 тис. т до 20 тис. т продукції на рік.
Розкажіть: – як триває процес нарощування потужностей?
– коли відбудеться запуск?
– куди плануєте збувати збільшені об’єми продукції?
– чи плануєте нарощувати об’єми експорту вашої продукції? На скільки? Які нові країни вдасться освоїти в 2018 році?
– По-перше, 2 нових цеха ми вже запустили і вони вже працюють. Також протягом весни, літа та осені ми запустимо інші 5 цехів. Збут насамперед буде спрямований на український ринок, який для нас є пріоритетним. У нас є чіткий орієнтир зайняти 20% ринку ЗЗР України до 2020 року. І для цього є всі передумови та можливості.
Щодо розвитку географії експорту, то ми плануємо значне розширення в різних регіонах. Але все треба робити системно та послідовно. На сьогоднішній день ми екпортуємо нашу продукцію до Молдови, Грузії та Ефіопії. Протягом цього року ми вийдемо ще на декілька ринків, але я зможу Вам про це розповісти вже як здійснений факт.