Гаряча лінія 0 800 301 401
Передзвонiть менi

Замовити дзвінок

Дякуємо за звернення!

Ми Вам передзвонимо найближчим часом.


UKRAVIT для українського ґрунту




Лапа_4

Директор комерційного департаменту компанії UKRAVIT Олександр Лапа стверджує, що час, коли український аграрій переплачував за торгову марку, пройшов.

Як ви оцінюєте наслідки об’єднання великих гравців для ринку ЗЗР, а також для споживачів агрохімічної продукції?

Після того як глобальний ринок агрохімії в 2015 році перевищив $50 млрд (головним чином за рахунок 8–10 найбільших гравців), почалося його падіння через глобальне циклічне зниження цін на сільгосппродукцію. Добре, що тривалість циклів зараз скорочується, тому падіння було недовгим, і вже почалося незначне зростання. Однак, орієнтир на chip solution, або більш дешеві рішення в сфері використання засобів захисту рослин (ЗЗР), призвів до того, що виробники генеричних продуктів почали займати все більшу частку ринку. У третіх країнах їхня частка ринку становить 50–60%, в ЄС та США, де є власні виробництва, частка генериків раніше становила 8–12% ринку, але зараз зросла до 15–25%.
Ринок у фізичному обсязі не зменшився, але в грошах він дещо скоротився, а відповідно впала прибутковість великих концернів, які головним чином інвестують прибуток у подальші розробки. Тому виникла потреба в їх об’єднанні. Зараз із восьми великих компаній, які працювали на ринку три роки тому, залишилися чотири. Daw Seeds об’єдналася з Pioneer, Bayer із Monsanto, Syngenta з ChemChina, і не має великого значення, хто кого купив, має значення глобалізація агрохімічного ринку. Консолідація та глобалізація цього бізнесу відбулася й територіально. ChemChina, що купила Syngenta, разом зі своєю дочірньою компанією, що купила компанію ADAMA, зараз володіють близько 60% діючих речовин для виробництва препаратів. Сьогодні 70–80% діючих речовин географічно сконцентровані в Азіатському регіоні, 10% — у Латинській Америці, 5% — в Європі. Але Китай не збирається зупинятися на досягнутому і планує свою частку збільшити. Для досягнення цієї мети у нього є два шляхи. Перший шлях — наростити обсяги. Однак піти ним неможливо через проблеми, пов’язані з токсичністю продуктів, соціальною напруженістю в місцях їх виробництва. Китай пішов іншим шляхом — розвиток за рахунок злиття і концентрації виробництва. При цьому він прибрав частину заводів, особливо недержавних, навколо Пекіна та інших великих міст, щоб зменшити екологічне навантаження на них, за яке рано чи пізно довелося би платити.
Це призвело до того, що з’явився деякий дефіцит діючих речовин і ціна на них зросла, як і ціна на готові препарати, виготовлені на їх основі. Як тільки в червні минулого року оголосили про завершення угоди ChemChina із Syngenta, діючі речовини піднялися в ціні на 15–45%, деякі речовини — на 60%. Відповідно на готову продукцію ціни зросли на 3–12%. Конкуренція за придбання діючих речовин в Китаї і в Індії посилилася. Змінилася форма оплати і збільшився час отримання замовлення. Тепер китайські постачальники вимагають повну передоплату. Якщо раніше діючі речовини можна було замовити і передплатити за три-шість місяців, то зараз замовляти товар потрібно за 24–27 місяців, а передоплату вносити за 9–12 місяців.

Відкриття Науково-дослідного центру в Черкасах — одна з відповідей компанії UKRAVIT на виклики глобального ринку?

Безумовно. UKRAVIT позиціонує себе як R&D компанія, яка має свій науковий потенціал, виробництво та орієнтована на створення нових, у тому числі інноваційних продуктів. У нас є свої розробки, які потрібно довести до кінця. Для цього компанія інвестує значні кошти в науково-дослідний центр.

UKRAVIT веде свою діяльність у декількох сферах агрохімічного ринку. Як розподіляються ці напрями в структурі реалізації компанії?

Компанія випускає індустріальну групу добрив і ЗЗР, продукцію для приватного сектора і мікродобрива, а також розвиває новий напрям — виробництво побутових товарів так званої групи паблік хелс. Це товари для охорони громадського здоров’я — засоби захисту від побутових комах, комарів, гризунів та інше. Якість нашої продукції оцінено Європейською комісією, і ми здатні випускати товари, які можна застосовувати в побутовому секторі. Раніше ця група товарів на полицях магазинів була представлена в основному імпортними продуктами, зараз — вітчизняними. Таким чином додана вартість багатьох продуктів залишається в Україні. Це для нас важливо.
У нашому портфелі значну частку мають безпечні малотоксичні продукти під ТМ “Аптека садівника”. Усього ці товари займають 10–12% від загального обігу.

Як ви розвиваєте напрями, пов’язані з супроводом продуктів?

Сьогодні рівень інформованості покупця дуже високий. Він може знайти в інтернеті, замовити та купити будь-який товар або продукт. А ось правильно застосувати його покупець не завжди може. І тут величезну роль грає наявність у компанії агрономів-експертів, професійних менеджерів-консультантів, які здатні забезпечити післяпродажне обслуговування, консультації та супровід продуктів.

Нещодавно ви заявляли, що збираєтеся збільшувати кількість таких співробітників.

За той період, що я працюю в компанії, з величезної кількості людей, які шукали роботу за цими спеціальностями, ми відібрали 18 високопрофесійних фахівців, 30% із них — кандидати наук. Усі вони вже прийняті на роботу. Вони будуть виконувати функції регіональних представників компанії UKRAVIT. Головне їх завдання — донести до споживачів переваги наших продуктів, економічну вигоду від їх застосування. Сьогодні для аграрія аспект економічної ефективності, зменшення витрат на виробництво культури і підвищення рентабельності набуває ще більшого значення, оскільки змінився режим відшкодування ПДВ на деякі культури і знизилася їх прибутковість. Тому при вирощуванні культур пошук оптимальних рішень і обов’язкових технологічних елементів, які пов’язані із ЗЗР і мікродобривами, дуже важливий. Чому ще я акцентую увагу на мікродобривах? Тому що ціни на основні добрива у зв’язку з подорожчанням газу зросли, а виведення рослин зі стресу після зими, зі станів, викликаних несприятливими кліматичними умовами, можна здійснити за рахунок позакореневого підживлення саме мікродобривами, що набагато ефективніше, а головне — дешевше.

Концепція розвитку агрохімічного ринку передбачає підвищення екологічності ЗЗР, зменшення витрат на 1 га без втрати ефективності. Чи враховують ці тенденції в компанії UKRAVIT при розробці нових продуктів?

Мова йде про нові молекули і нові можливості ЗЗР. Зокрема, на прикладі сульфонілсечовинної групи ми бачимо, що для виготовлення продуктів необхідно набагато менше діючої речовини, що дозволяє знизити їх вартість без втрати якості. Другий аспект — це створення дво-, три-, чотирикомпонентних інноваційних продуктів, які також забезпечують значну економію при застосуванні ЗЗР без зниження ефективності. Ще один напрям — випуск нових добрив, у складі яких регулятори росту. Якщо раніше регулятори росту та біостимулятори або стимулювали, або припиняли зростання, то тепер ці препарати, наприклад, можуть збільшувати кількість колосків у кущі злаків із двох-трьох до п’яти-шести. Такі продукти у нас в розробці, і один із них буде виведений на ринок вже наступного року.

Скільки інноваційних продуктів компанія вивела на ринок за останні два роки? У чому їх конкурентні переваги?

У 2016 році ми зареєстрували 13 продуктів. Більшість із них унікальні та інноваційні за різними технологічними елементами. Наприклад, Десикант Макс — висококонцентрований десикант із нормою витрати у три-чотири рази менше, ніж у конкуруючих продуктів. Це забезпечує швидку дію, а спеціальний ад’ювант протидіє можливому зносу продукту на нецільові об’єкти, як це трапляється з конкуруючими продуктами. Безумовна й економічна вигода для господарств. Зовсім нове унікальне рішення — Антикліщ, трикомпонентний потужний акарицид для захисту сільськогосподарських культур, особливо сої. Випуск інноваційних трикомпонентних інсектицидів (Антихрущ Люкс), фунгіцидів (Капітал) та комбінованих препаратів (Дезарал Екстра) дав новий поштовх для випуску продуктів, оптимально прийнятних для технологій захисту основних культур. Не можна не відзначити нову розробку наших науковців — чотирикомпонентний продукт для обробки насіння Рекорд Квадро. У 2017 році компанія продовжила розробку спеціальних продуктів для технології вирощування та захисту і зареєструвала три нових продукти. Вейрон — двокомпонентний гербіцид для захисту від бур’янів, що стійкі до групи сульфонілсечовинних гербіцидів. Флагман Екстра — двокомпонентний гербіцид для посівів сої. У сезон 2018 року компанія пропонує виробникам новий гербіцид для захисту соняшника від бур’янів із групи ІМІ-технології — Імівіт. Унікальна та інноваційна розробка мікродобрива — Авангард Гроу на основі поліетиленгліколю — попереджує кристалізацію клітинного соку рослини під час морозів та зберігає вологу в посуху. Водночас до формуляції додані кріопротектори, термопротектори, адаптоген та антистресант.
Імівіт з однією діючою речовиною розрахований на дрібних фермерів і мінімальні витрати, Вітолайт — професійний продукт із двома діючими речовинами, який вирішує проблеми великих високорентабельних підприємств. Гнучкість підходів R&D компанії в тому, що вона пропонує рішення, виходячи з регіональної потреби або рівня і можливості підприємства.

І навіть готова працювати під замовлення?

Так. У нас є департамент спеціальних продажів, який базується на формуванні портфеля продуктів для садівничих, овочевих і виноградарських господарств. Там застосовуються тільки спеціальні засоби, після використання яких відсутні залишки ЗЗР у кінцевій продукції. Також під замовлення насіннєвих заводів за рецептурою замовника ми виготовляємо препарати для обробки насіння.

Як саме розробляються інноваційні продукти, що передує рішенню про їх розробку?

Наші агрономи-консультанти вивчають проблеми і потреби агрокомпаній. Технічна рада і менеджери компанії аналізують ці замовлення, прораховують доцільність виробництва і тільки після цього ми готуємо нові рішення для ринку.

Ви наголошуєте на тому, що компанія UKRAVIT продає не продукти, а рішення…

Цей слоган для нас дуже важливий. Аграрний сектор — двигун української економіки, і найближчим часом він таким і залишиться. Нам необхідне прибуткове сільське господарство, тому ми акцентуємо увагу на рішеннях. Є довідник, який налічує понад 4000 препаратів ЗЗР, в яких може заплутатися навіть фахівець. Кожен вибирає те, що йому потрібно. Уся продукція європейської якості, створена з урахуванням вимог Європейської комісії та отриманням європейських сертифікатів, які є комплексною оцінкою виробництва, включаючи екологію, робочу зону, якість препаратів, склад компонентів, відсутність токсичних речовин і високотоксичних метаболітів. Сільгоспвиробник вважає, що всі продукти в принципі однакові, а різниця лише в ціні. Але він хоче впевненості, що цей продукт спрацює. І завдання наших менеджерів, що супроводжують продукти, — цієї впевненості йому надати.

Ви очікуєте у 2020 році зростання українського ринку ЗЗР до 960 млрд гривень. Чи виросте він і у фізичному вираженні?

Ні. Це інфляційне зростання, яке пов’язане з підвищенням цін на ЗЗР.

Ви анонсували відкриття цього року нового цеху, який дозволить втричі збільшити обсяги виробництва? Випуск якої продукції ви збільшите і на що ви розраховуєте?

У нас зараз спостерігається деяка нестача продукції за рахунок заміщення продуктів (хочуть вони того чи не хочуть) транснаціональніх компаній. Час, коли аграрії переплачували за торгову марку, вже пройшов.

Тобто у вас як вітчизняного виробника є шанс наростити обсяги за рахунок міжнародних гравців?

Так, але наша мета не тільки в тому, щоб збільшити обсяги, а й у тому, щоб додана вартість залишалася в Україні, щоб створювалися робочі місця, реалізовувалися соціальні програми. Крім того, ми запускаємо новий цех, розраховуючи на нарощування експорту в Молдову, Грузію, країни Азії та Африки.

Ви оцінюєте частку UKRAVIT на українському ринку ЗЗР у 10%. А на яку частку ви розраховуєте в майбутньому?

У будь-якому випадку треба рахуватися з міжнародними гравцями, які мають значний ресурс для того, щоб просувати і захищати свої торгові марки. Тому ми ставимо цілком реальні цілі зростати на 2,5% на рік.

Продукт добавлен в корзину!